Сучасні користувачі звикли отримувати онлайн сервіс в будь-якому місці, в будь-який час. Саме для цього існують мобільні гаджети, які докорінно змінили підхід бізнесу до просування своїх пропозицій. Однак просто покластися на те, що користувачі будуть відвідувати ресурс недостатньо – власний сайт компанії повинен відповідати вимогам мобільної адаптації веб-контенту.
Мобільна оптимізація сайту – це процес налаштування веб-ресурсу таким чином, щоб він коректно та зручно відображався на персональних пристроях. Сьогодні, коли мобільний трафік стає основним джерелом доступу до інтернету для багатьох користувачів, ця оптимізація є ключовим фактором для успіху будь-якого сайту.
Чому пошукова оптимізація веб-сайтів ставить такий великий акцент на мобільній адаптації – приклади.
За останні роки кількість користувачів, які заходять в Інтернет через мобільні пристрої, значно зросла. За даними різних досліджень, більше 50% усіх інтернет-запитів здійснюються через смартфони та планшети. Якщо ваш сайт не оптимізований під мобільні пристрої, ви втрачаєте великий об'єм трафіку і, як наслідок – потенційних клієнтів.
Мобільна оптимізація дозволяє створити зручний та інтуїтивно зрозумілий інтерфейс на маленьких екранах мобільних пристроїв. Даний процес включає адаптацію шрифтів, кнопок, зображень та інших елементів сайту.
Якщо ресурс не адаптований до мобільних пристроїв, користувачі очікувано стикаються з труднощами при навігації. Сучасний юзер не стане розбиратись чому даний сайт погано відображається на його смартфоні – він просто перейде на інший ресурс. Очевидно, що це збільшує кількість відмов та негативно впливає лояльність аудиторії до бренду.
З 2015 року Google ввів мобільно-орієнтовані алгоритми (mobile-first indexing). Пошукові системи перш за все аналізують мобільну версію сайту при визначенні його позицій у результатах видачі. Якщо ресурс не адаптований (або погано адаптований) під гаджети, це слугує сигналом для системи – сторінка просто викидається на дальні позиції результатів. Шанси того, що користувачі віднайдуть ваш веб-сайт, стрімко падають.
Мобільна оптимізація сайту важлива не тільки для залучення трафіку, але й для забезпечення високих показників конверсії. Легкість доступу до інформації, зручна навігація, швидке завантаження сторінок – усе це значно підвищує ймовірність того, що користувач здійснить бажану для вас дію: підпишеться на новини, залишить заявку чи поділиться контентом.
В більшості випадків мобільні пристрої використовують стільникові мережі. Зазвичай, в них менша швидкість передачі даних, ніж в класичних стаціонарних з'єднаннях. Якщо корпоративний сайт (або інший його тип) не оптимізований для такого режиму роботи, великі та важкі елементи сайту можуть сильно сповільнювати завантаження сторінок. Це гарантовано викликає розчарування у користувачів – вони покинуть ресурс ще до того, як він повністю завантажиться.
Адаптивний дизайн – це комплексний підхід до розробки сторінок. Він націлений саме на користувацький досвід, забезпечення зручного, ефективного використання ресурсу на будь-якому мобільному пристрої. При цьому перед розробником встає важливе завдання – не просто створити адаптовану версію, а зберігати функціональність та естетичний вигляд веб-сайту.
Правильна мобільна оптимізація сайту включає наступні пункти:
Адаптивний дизайн – це не просто технічне виконання, але й увага до user experience. Важливо враховувати, що користувачі часто по-іншому сприймають типові для розробників моменти: навігацію, швидкість завантаження на мобільних пристроях. Поняття зручності індивідуальне для кожного, тому інтерфейс повинен бути інтуїтивно зрозумілим і зручним для широкої аудиторії. Для цього використовується оцінка досвіду користувача (UX).
Звичайно, вкрай важливо проводити тестування на різних пристроях та браузерах. Інструменти, такі як Google Chrome Developer Tools, дозволяють переглядати сторінки у різних форматах екранів, перевіряти їх в реальному часі.
Інші популярні інструменти для тестування адаптивного дизайну та інших моментів мобільних ресурсів:
Вибір інструментів залежить від вимог конкретного проєкту і, звичайно, бюджету. Проте використання таких тестувальників в сучасній розробці є обов'язковими. В першу чергу – це економія часу. Зрештою, дані інструменти в рази зменшують ймовірність помилок на мобільних пристроях.
Розмір цільового веб-ресурсу - критичний момент в розробці mobile-версій сайтів. Щоб збільшити швидкість завантаження на мобільних пристроях використовується принцип зменшення об'єму коду та контенту.
Цього можна досягти шляхом:
Важливим аспектом в оптимізації завантаження контенту є кешування. Статичні елементи (зображення, стилі та скрипти) можна кешувати на стороні користувача, що значно прискорить подальші завантаження. Використання Service Workers дозволяє забезпечити офлайн-доступ і додатково оптимізувати кешування.
Наступний крок – оптимізація рендерингу сторінок. Використання адаптивного дизайну, що враховує різні екрани мобільних пристроїв, дозволяє забезпечити коректне відображення ресурсу без зайвих запитів до сервера. При цьому час очікування завантаження зменшується в кілька разів.
Не менш важливим є вибір серверів з низькою затримкою та використання CDN (Content Delivery Network). Це необхідно для більш швидкої доставки контенту. Завдяки CDN час завантаження сторінок зменшується незалежно від віддалення користувача від сервера.
Цікавим рішенням в сегменті мобільних версій сайту є прогресивні веб-додатки або PWA. Вони представляють собою веб-сайт або додаток, який схожий на нативні мобільне ПЗ. Але є одна важлива відмінність – додаток працює через браузер. Своєрідний тандем веб і мобільних технологій, запакований в спільну обгортку.
Особливості PWA:
PWA автоматично адаптуються до різних розмірів екранів. Вони займають мало місця на пристрої, оскільки не потребують встановлення. PWA відчутно підвищують продуктивність і зручність користування мобільними версіями сайтів. З ними зникає потреба в розробці окремих додатках.
Напишіть нам для консультації
Ми використовуємо файли cookies для поліпшення роботи сайту. Залишаючись на нашому сайті, Ви погоджуєтеся з умовами використання файлів cookies.