Інтернет-магазин для бізнесу став справжньою знахідкою у світі підприємництва. Його створення викликало революцію – тепер для продажів зовсім не обов'язково організовувати фізичну точку збуту. Дехто розцінює інтернет-магазини як доповнення, проте це повністю самодостатній інструмент зі своїми перевагами та особливостями.
Способи оформлення онлайн продажів
Протягом свого становлення сфера онлайн продажу зазнала чималої трансформації. Сьогодні ми можемо зустріти пропозиції придбати товар чи послугу не тільки на спеціалізованих сайтах.
Розглянемо типові формати реалізації онлайн торгівлі.
Інтернет-магазин
Інтернет-магазин є спеціалізованим сайтом, в якому крім каталогу товарів передбачено інструменти для приймання та обробки замовлень, оплати. Такі ресурси являються інструментом онлайн торгівлі в прямому сенсі, адже на них безпосередньо відбувається процес продажу. Сайт знаходиться на власному домені та контролюється власником.
Інтернет-магазини пропонують товари та послуги одного продавця. Все, що відбувається на сайті, залежить від власника: нові постачання, знижки та акції, об'єм каталогу та виробництво продукції. Спірні ситуації з клієнтами вирішує безпосередньо адміністрація онлайн магазину – тут не передбачено третіх осіб.
Розробка інтернет-магазину дозволяє вести продажі без географічних обмежень, пропозиції доступні всім клієнтам в рамках її логістичних можливостей.
Інстаграм магазин
Мережа Instagram має велику популярністю серед користувачів. Її можна використовувати й для бізнесу. Сторінка в мережі може виконувати роль самостійного торгового майданчика або бути доповненням до основного онлайн (або фізичного) магазину.
Популярними торговими нішами є:
- здоров'я та косметика;
- харчування;
- товари повсякденного вжитку, дитячі;
- одяг, аксесуари.
Модель торгівлі через Instagram як самостійна точка збуту більше підходить для малого бізнесу та має великі обмеження залучення клієнтів - тільки реклама Meta. Майже немає альтернативних можливостей отримання трафіку, на відміну від вебсайту, де можна використати рекламу, також використовується розкрутка сайту в Google та інші канали. Часто великі компанії використовують платформу для підготовки клієнтів, щоб ті звернулись до основного магазину.
Макретплейси+СRM
Маркетплейс являє собою готовий торговельний майданчик з безліччю продавців. Принцип простий: провайдер надає майданчик для продажу з готовою клієнтською базою, що міститься у CRM, продавці орендують віртуальні торговельні магазинчики. Типовий приклад маркетплейсу – Amazon.
Топові майданчики мають величезну аудиторію готових до пропозицій клієнтів. Інтеграція системи CRM додатково підвищить потенціал продавця, особливо на етапі його розширення.
Дошки оголошень
Даний тип сайтів не займається прямими продажами. Це майданчик, де покупці одночасно можуть виступати продавцями. Онлайн дошки оголошень виступають тільки майданчиками для пошуку відповідного клієнта (покупця чи продавця). Рейтинг сайту прямо впливає на його відвідуваність – чим вона вища, тим більше шансів знайти потрібну пропозицію.
Типові приклади платформ з оголошеннями: Ebay або Facebook marketplace.