Інтернет-магазин для бізнесу став справжньою знахідкою у світі підприємництва. Його створення викликало революцію – тепер для продажів зовсім не обов'язково організовувати фізичну точку збуту. Дехто розцінює інтернет-магазини як доповнення, проте це повністю самодостатній інструмент зі своїми перевагами та особливостями.
Протягом свого становлення сфера онлайн продажу зазнала чималої трансформації. Сьогодні ми можемо зустріти пропозиції придбати товар чи послугу не тільки на спеціалізованих сайтах.
Розглянемо типові формати реалізації онлайн торгівлі.
Інтернет-магазин є спеціалізованим сайтом, в якому крім каталогу товарів передбачено інструменти для приймання та обробки замовлень, оплати. Такі ресурси являються інструментом онлайн торгівлі в прямому сенсі, адже на них безпосередньо відбувається процес продажу. Сайт знаходиться на власному домені та контролюється власником.
Інтернет-магазини пропонують товари та послуги одного продавця. Все, що відбувається на сайті, залежить від власника: нові постачання, знижки та акції, об'єм каталогу та виробництво продукції. Спірні ситуації з клієнтами вирішує безпосередньо адміністрація онлайн магазину – тут не передбачено третіх осіб.
Розробка інтернет-магазину дозволяє вести продажі без географічних обмежень, пропозиції доступні всім клієнтам в рамках її логістичних можливостей.
Мережа Instagram має велику популярністю серед користувачів. Її можна використовувати й для бізнесу. Сторінка в мережі може виконувати роль самостійного торгового майданчика або бути доповненням до основного онлайн (або фізичного) магазину.
Популярними торговими нішами є:
Модель торгівлі через Instagram як самостійна точка збуту більше підходить для малого бізнесу та має великі обмеження залучення клієнтів - тільки реклама Meta. Майже немає альтернативних можливостей отримання трафіку, на відміну від вебсайту, де можна використати рекламу, також використовується розкрутка сайту в Google та інші канали. Часто великі компанії використовують платформу для підготовки клієнтів, щоб ті звернулись до основного магазину.
Маркетплейс являє собою готовий торговельний майданчик з безліччю продавців. Принцип простий: провайдер надає майданчик для продажу з готовою клієнтською базою, що міститься у CRM, продавці орендують віртуальні торговельні магазинчики. Типовий приклад маркетплейсу – Amazon.
Топові майданчики мають величезну аудиторію готових до пропозицій клієнтів. Інтеграція системи CRM додатково підвищить потенціал продавця, особливо на етапі його розширення.
Даний тип сайтів не займається прямими продажами. Це майданчик, де покупці одночасно можуть виступати продавцями. Онлайн дошки оголошень виступають тільки майданчиками для пошуку відповідного клієнта (покупця чи продавця). Рейтинг сайту прямо впливає на його відвідуваність – чим вона вища, тим більше шансів знайти потрібну пропозицію.
Типові приклади платформ з оголошеннями: Ebay або Facebook marketplace.
Критерій Інтернет-магазин Instagram торгівля Дошка оголошень Маркетплейс Регіон обслуговування В межах однієї країни або міжнародний Локально Можлива міжнародна торгівля Мовна локалізація Багатомовні Одномовні Переважно одномовні Переважно одномовні Адаптація до малого бізнесу Адаптовано Адаптовано Ні Ні Підтримка великого бізнесу Так Ні Ні Так Підходить для будь-якої сфери Повністю Ні Підходить Підходить Залученість аудиторії Середня Середня Висока Висока Унікальність пропозицій Повна Ні Ні Ні Витрати на старт Високі Низькі Середні Високі
В даному аспекті переваги інтернет-магазину очевидні. Єдиний момент – Інстаграм торгівля більше підходить малому бізнесу без великих грошових вкладень. Якщо в продавця обмежені пропозиції, а розширення виробництва на даному етапі не планується, економніше використовувати даний формат торгівлі. В міру просування бізнесу пріоритет в порівнянні інтернет-магазин vs інстаграм магазин слід віддати першому варіанту.
Маркетплейс являється розкрученим брендом з великою кількістю потенційних продавців. Запускаючи торгівлю в рамках такого майданчика, продавець автоматично підписує тисячі клієнтів на свій товар. Їх не потрібно додатково залучати, вони вже на маркетплейсі. Залишається тільки зацікавити їх пропозицією.
Маркетплейси не обмежують продавців в асортименті. В однієї торговельної точки може бути декілька брендів, а в період сезонних пропозицій каталог може розширюватись.
В порівнянні інтернет-магазин vs маркетплейси виграє другий варіант, проте є момент. Інтернет-магазин більш виправданий, коли:
Всередині інтернет-магазину відсутні конкуренти, він є власністю конкретного бізнесу.
Дошка оголошень – простий метод спробувати себе в онлайн торгівлю Мінімум інвестицій, достатньо власного профілю на сайті з послугами. За декілька хвилин користувач розміщує оголошення, фотографії товару (чи послуги) та очікує звернення. Дошка оголошень вже має аудиторію, зацікавлено в покупці чогось.
Необхідність інтернет-магазину для бізнесу виникає, коли мова йде про системну торгівлю. На дошці оголошень, як правило, не можна розмістити весь каталог своїх пропозицій. Відсутні будь-які опції зручної інтернет-торгівлі, керування ціною та інших – весь асортимент інструментів обмежений пропозиціями самого майданчика.
Інтернет-магазин – це ваш простір, в якому ви встановлюєте правила.
Навіщо потрібен інтернет-магазин – декілька важливих пунктів:
В сучасних реаліях у топових виробників не виникає питання чи потрібен інтернет-магазин саме їхньому бізнесу. Ефективність цього інструменту доведена, а наша компанія з розробки сайтів, в тому числі інтернет-магазинів, допоможе вам з технічною реалізацією бізнесу у продажах.
Якщо Вас зацікавила інформація у статті або Ви бажаєте замовити розробку інтернет магазину у нас, напишіть нам через форму зворотного звʼязку.
Ми використовуємо файли cookies для поліпшення роботи сайту. Залишаючись на нашому сайті, Ви погоджуєтеся з умовами використання файлів cookies.