Уявимо ситуацію: клієнт відкриває свою перспективну справу, має потенціал та колектив працівників-однодумців. Всі разом націлені на розвиток, залишається тільки зібрати аудиторію зацікавлених клієнтів. Хтось думає, що соціальні мережі повністю справляться з поставленою задачею, проте сайти були та залишаються основним інструментом просування своїх пропозицій в онлайн просторі.
Що таке сайт та для чого він потрібен
Говорячи технічною мовою, сайт представляє набір із певною кількості веб-сторінок, об'єднаних між собою спільною темою, метою та оформленням. Цей інформаційний об'єкт знаходиться в мережі Інтернет, а значить доступний користувачам по цілому світі.
Що таке сайт і для чого він потрібен розуміє кожен, хто хоч раз шукав в мережі інформацію, послуги та товари. Веб-ресурси являються ефективним засобом передачі та обміну даними, комунікації.
Розглянемо приклади типових форматів сайтів.
Особисті сайти та сайти-візитівки
Дані сайти призначені для самореклами. На них власник описує свої пропозиції та вказує переваги, які клієнт отримує. Такий підхід використовується як серед приватних підприємців, так і великим компаніями.
Особливості візиток:
- переважно проста структура, однак персональні сайти можуть містити складнішу навігацію;
- чітко підібраний контент;
- брендовий дизайн;
- максимальна конкретика.
Особисті сайти та візитки створюються для ознайомлення клієнта з пропозиціями, послугами та прайсом власника. Короткий, компактний і лаконічний ресурс в руках професіоналів перетворюється в потужний маркетинговий інструмент.
Сайти держустанов та навчальних закладів
В більшості випадків, це сайти інформаційного характеру. На них висвітлюють основні процеси, зміни та інші дані, які цікаві широкому колу користувачів.
Для чого потрібен сайт? У випадку держустанов, це ефективний засіб оповіщення громадян про поточні зміни в законодавстві та інші важливі питання. Він являється своєрідним щоденником влади. Шкільні сторінки – це обличчя закладу і своєрідна реклама для батьків. Ніхто не забороняє школі використовувати сайт для просування свого імені.
Використання сайтів для бізнесу
Чи потрібен сайт для бізнесу – так. Веб-ресурс являється місцем для самореклами та одночасно представництвом власника у мережі. Сьогодні більшість торговельних операцій тісно пов'язані з глобальною павутиною. Ігнорувати цей факт – шкодити своєму ж бізнесу.
Наведемо приклад використання веб-сайтів в рамках бізнесу:
- пошук нових клієнтів та ринків збуту;
- реклама свого імені;
- робота з клієнтською базою, мотивація їх для звернення саме до вашого бізнесу;
- пряма торгівля онлайн.
В сучасних реаліях сайти потрібні всім підприємцям, у яких в перспективі – розширення бізнесу. Куди клієнт звертається, якщо йому потрібна побутова техніка або послуги профільного майстра? З великою долею ймовірності це буде інтернет. У цих випадках і потрібен сайт, який приведе власнику реальні гроші.
Навіщо вебсайт бізнесу?
Існують дві кардинально полярні думки стосовно бізнес сайтів. Частина людей вважає, що при наявності розвинутих соц.мереж і розвинутої клієнтської бази основний сайт необов'язковий малому бізнесу. Інші незгодні, мотивуючи це тим, що сайт - основний інструмент звернення уваги до бренду.
Існує багато причин навіщо потрібен веб сайт:
- це ваша візитка;
- повноцінний канал обміну інформацією, аналізу думок клієнтів та їхніх вподобань;
- бізнес із сайтом має більшу довіру;
- незамінний інструмент реклами;
- можливість прямої комунікації з аудиторією;
- комерційна перспектива.
Сайти слугують для клієнтів знаком того, наскільки бізнес успішний. Якісний товар, багато задоволених, сучасний сервіс, унікальні пропозиції – все це демонструється на веб-ресурсі.
Презентація послуг та/або каталогу існуючим клієнтам
Сайт виступає онлайн каталогом ваших пропозицій. Не потрібно вигадувати нових методів оповіщення аудиторії – достатньо просто продемонструвати їх на своєму ресурсі.
Як правило, більшість онлайн каталогів з розширенням ринку збуту трансформуються в інтернет-магазини. Клієнтам зручніше та комфортніше ознайомитись з пропозиціями бізнесу, знаходячись на зручному дивані в себе вдома (або на роботі). Нема потреби їхати в інший кінець міста за товаром чи послугою, яка не перевірена. Сайт стирає такий бар'єр, даючи можливість відразу демонструвати широкій аудиторії хто ви та що пропонуєте.
Пошук нових клієнтів з різних каналів просування
Ключова мета кожного підприємця – розширення ринку збуту. Розуміючи для чого потрібен сайт та як його використати у своїх цілях, бізнес отримує ефективний інструмент в просуванні самого себе. Кожна велика компанія має персональний сайт та соціальні мережі. Ефективність веб-ресурсів в плані пошуку нових клієнтів більше, чим просто доведена.
Управління бізнесом
Великі компанії використовують сайти не тільки для самореклами, але й для ефективної комунікації між усіма підрозділами бізнесу. В останній час швидко набирають хмарні сервіси керування фірмою, які інтегруються безпосередньо на основний ресурс. Подібні системи здатні в автоматичному режимі аналізувати ефективність продажів, значно спрощують роботу відділу збуту та генерують аналітику для керівництва.
Приклади інформаційних сайтів
Існує відносно невелика кількість таких ресурсів, розробка інформаційних сайтів необхідна у разі потреби сповіщення користувача та їх взаємодії між собою/власником сайту. Типові приклади інформаційних ресурсів:
- ресурси для новин;
- тематичні портали;
- інтернет-форуми;
- регіональні сайти;
- веб-ресурс в форматі блогу та інші.
Насправді немає чіткого поділу на інформаційні та інші різновиди. Кожен сучасний ресурс використовує сильні сторони декількох видів веб-сторінок. Цим можуть скористатись ті, кому потрібен сайт – достатньо просто зацікавити користувачів інформаційного порталу нестандартним підходом до контенту та залучити рекламодавців.
Я вирішив – мені потрібен сайт, що далі
Його необхідно створити. Для цього існує декілька варіантів:
- Конструктори сайтів. Дають змогу створити веб-ресурс звичайному користувачеві. Дешево, а інколи й безкоштовно, не потрібні знання програмування. Однак користувач обмежений можливостями самої платформи, тому цей варіант точно не підходить для складних або спеціальних сайтів.
- Розробка за допомогою фахівця. Найкращий варіант в плані реалізації можливостей веб-ресурсу.
Потрібно розуміти, що розробка сайтів потребує фінансових вливань. Розробляючи сайт нуля необхідно подбати про бюджет – чим складніший проєкт, тим вищий цінник на роботи.