loader

Види CRM: Які CRM системи існують

Ринок CRM систем не стоїть на місці, пристосовуючись до потреб сучасного бізнесу. Щоб робота з CRM системою була ефективною, розробники адаптують моделі автоматизації роботи з клієнтськими базами, таким чином створюючи продукт для кожного виду діяльності компаній. Які бувають CRM системи – читайте в цій статті.

Чому виникла потреба розділяти CRM на види

Причина поділу на види полягає в тому, що жоден пакет не здатен функціонально задовольнити потреби різних бізнесів. Магазин не потребує того функціоналу, який вкрай необхідний великій торговій мережі. Аналогічна ситуація з бізнесом різної направленості – у кожного свої задачі, цілі та моделі комунікації з клієнтами. Таким чином, розробники створили різноманітні види CRM систем, які підходять для бізнесів.

Які види CRM бувають, та як їх класифікувати

Варіантів комплексів існує так само багато, як і напрямків діяльності компаній. CRM системи, які є на ринку мають на меті врахувати всі особливості бізнесу, для якого вони призначені. Широкий спектр програмного забезпечення можна зручно розділити на чотири категорії, до яких входять як платні так і безкоштовні CRM.

Типи CRM за призначенням

Критерій, по якому визначають належність ПЗ до конкретної ніші. Сюди відносяться такі CRM:

  • для малого бізнесу;
  • ПЗ для середньої ланки;
  • для великих компаній, міжнародних корпорацій;
  • індустрія краси та моди;
  • E-Commerce сегмент та роздрібна торгівля;
  • для B2B індустрії;
  • виробничий напрямок;
  • HoReCa – готелі, ресторани, кафе;
  • комплекси для представників сфери обслуговування.

З розширенням напрямків діяльності компаній розробники будуть адаптувати свої продукти до їх особливостей, породжуючи нові типи CRM систем.

Типи CRM за оплатою

По тарифному плану ПЗ розділяють на:

  • безкоштовні – поставляються без прямої цінової політики, проте з сильно обмеженими можливостями;
  • платні.

В останньому випадку клієнт має придбати ліцензію на ПЗ. Багато розробників створюють кілька тарифних планів. Часто присутній Trial режим – період безкоштовного користування з обмеженим набором інструментів.

Які CRM системи є за функціональними можливостями

Сюди входять:

  • Операційні типи CRM систем. Їх головна задача – оптимізація процесів в компанії, лідогенерація, підготовка клієнта до співпраці тощо. 
  • Аналітичні – для аналізу великих об'ємів даних, структуризації та збереження інформації.
  • Колабораційні. Системи для спрощення зворотного зв'язку між клієнтом та компанії, координації різних відділів фірми.
  • Стратегічні. Призначені для планування роботи бізнесу, комунікації з клієнтською базою в довгостроковій перспективі.

Існують також комбіновані моделі, які об'єднують декілька видів CRM.

Види CRM за доступністю

Сюди входять готові (загальнодоступні) програмні комплекси та персональні. В останньому випадку власник отримує індивідуальний продукт, налаштовану під особливості конкретного бізнесу.

Переваги персональних видів ПЗ:

  • врахування всіх нюансів компанії;
  • наповнення вузькоспеціалізованими інструментами;
  • власник не залежить від ліцензії, ПЗ – його інтелектуальна власність;
  • персоналізований UI/UX;
  • високий захист від злому.

В довгостроковій перспективі персональні види ПЗ представляють більший інтерес.

Приклади

Впровадження CRM системи для бізнесу - це важливий крок, тому варто приділити час та дослідити, які CRM системи існують та який функціонал вони надають, наведемо приклади зі сферами викристання:

  • для сфери послуг: AmoCRM, Salesforce, Zoho, FreshOffice;
  • операційні види: Snov.io, HubSpot, Agile;
  • аналітичні: Pipedrive, Creatio, Zoho Analytics;
  • колаборативні: Zendesk, Copper, Insightly, Neon;
  • менеджмент: Dynamics 365, NetSuite, Pega, Sugar;
  • стратегічні: SAP Customer 360, Scoro;
  • соціальні: Hootsuite, Zoho Social, Sprout Social.
  • Ефективні інструменти для малого бізнесу: Freshworks, Nimble.

Висновки

Вибір CRM, які бувають та пропонуються на ринку даного виду ПЗ досить великий, але якщо власнику бізнеса потрібно гнучке, чітко підлаштоване під його підприємство рішення, варто звернути увагу в сторону індивідуальних систем.

Розробка CRM під ключ вирішує відразу декілька важливих моментів:

  • ви отримуєте саме ту систему, яка потрібна вашому бізнесу;
  • на відміну від стандартних версій, CRM містить тільки необхідні для даного проєкту інструменти;
  • система персоналізована, а не уніфікована.

Власна CRM є надійним рішенням в довгостроковій перспективі. Якщо бізнесу потрібні спеціальні (нестандартні) інструменти комунікації з клієнтами, розробка такої системи з нуля ідеальний варіант. 

Успіх сучасних фірм залежить від якості комунікації та автоматизації процесів. Використання CRM в довгостроковій стратегії значно знижує витрати компанії. Це надійний інструмент в сучасних реаліях конкуренції.

Дякуємо! Ми Вам відповімо найближчим часом.
Введіть ваше імʼя
Введіть вашу пошту
Введіть ваш номер телефону
Введіть ваше запитання
Якщо вам потрібна CRM — замовте індивідуальну консультацію — напишіть нам у формі зворотного звʼязку.

TOP