loader

Безкоштовні CRM

Безкоштовні CRM – в чому особливість даного ПЗ. Як правильно розуміти термін «безкоштовне ПЗ». Чому виникає потреба в такому типі систем керування. Приклади умовно безкоштовних CRM. Кому не підходить подібне рішення.

Психологія людини здебільшого налаштована так, щоб завжди мінімізувати свої витрати. Особливо це стосується підприємців, які тільки починають свій бізнес. Бюджет фірми обмежений, проте необхідність в деяких засобах, наприклад CRM, є аргументованою. Чи можливо заощадити на системах управління, яка користь такого рішення, що таке CRM система та коли варто подумати про її повноцінну версію – читайте в даній статті.

Чому виникає потреба у пошуку безкоштовних CRM

Користувачам подобаються програмні рішення, за які не потрібно платити. Аналогічна ситуація у підприємців, які прагнуть за будь-яку ціну мінімізувати сторонні витрати з бюджету компанії. Однак сам термін дещо неправильно розуміють, коли мова заходить про вузькоспеціалізоване ПЗ, наприклад, системи управління бізнесом та інші.

Отримати CRM безкоштовно звичайно можливо. Однак це буде тестова версія повного пакета, призначена для базових задач. В Trial режимі через певний час ПЗ блокується і попросить повноцінну ліцензію. Безкоштовні CRM будуть працювати весь час з усім передбаченим функціоналом, однак його тут буде мінімум.

Можна виділити кілька ситуацій, коли таке рішення буде виправданим:

  • Безкоштовна CRM не дає широких можливостей в управлінні бізнес процесами, але власнику цього і не потрібно. Якщо його влаштовує функціонал і задача не полягає в глибокій оптимізації роботи фірми. Економія бюджету очевидна.
  • Стартап. Враховуючи ціну повноцінного топового комплексу управління, його придбання може призвести до значних витрат молодої форми, а варіант бещ оплати стане альтернативою на початку роботи. 
  • Бізнес має план переходу на систему управління, проте в керівництва на меті поступова інтеграція комплексу. В такому підході є логіка – персонал зможе пройти навчання та звикнути до ПЗ, а спеціалісти підготують необхідну технічну інфраструктуру.

Безкоштовна CRM система в даній ситуації виконує функцію перехідного програмного забезпечення.

Умовно безкоштовні CRM

Цікавіші для загального використання. Дані системи є найбільш перспективними для малого та середнього бізнесу.

Суть умовно безплатного ПЗ полягає в наступних моментах:

  • клієнту не потрібно виконувати значні фінансові інвестиції – ПЗ поставляється в безкоштовному вигляді на початкових етапах реалізації;
  • функціонал пакета управління урізаний відповідно до політики розробника;
  • власнику дається конкретний час на тестування продукту, інтеграцію в інфраструктуру компанії та налагодження роботи;
  • якщо ПЗ підійшло, по завершенню підготовчих операцій власник може розблокувати всі функції придбавши повну ліцензію.

Такий варіант систем керування робочими процесами є на порядок оптимальнішим.

Переваги та недоліки безкоштовних CRM

Такі рішення мають наступні переваги:

  • клієнт ні за що не платить;
  • такий підвид CRM здатний виконати початкову адаптацію компанію в процесі автоматизації її процесів;
  • мінімальна технічна підготовка спеціалістів;
  • базовий, проте необхідний для бізнесу набір функцій: поверхнева аналітика та звітність, прості алгоритми аналізу клієнтської бази та інші.

Така CRM для малого бізнесу має і ряд мінусів. Вони можуть стати критичними для представників певних категорій середнього та дрібного бізнесу – в такому випадку їм потрібно змінити свою увагу в сторону платних комплексів.

  • Мінуси залежать від політики самих розробників:
  • у випадку Trial версій – обмежений час використання (до 14 днів);
  • розпочинати інтеграцію тріальної версії рекомендується тільки в тих випадках, коли власник планує потім перейти на повний пакет ПЗ;
  • відсутня підтримка великих клієнтських баз, дана опція може бути навмисно урізана розробником – власникам бізнесу з великою кількістю клієнтів такий варіант точно не підійде.

Головне – дане ПЗ має значно обмежений функціонал.

Безкоштовні CRM – список існуючих та короткий огляд

Американські та європейські виробники систем управління мають чітку позицію – професійне ПЗ повинно бути платним. Проте часто ці ж розробники закладають можливість обмеженого використання для своїх продуктів. Розглянемо такі наступні CRM:

Sugar CRM

Основна функція даного комплексу – дати маркетинговому відділу потужний інструмент для продажу та аналізу поведінки клієнтів. Доступні опції для автоматизації ряду процесів, оптимізації роботи менеджерів, збору аналітичних даних. Комплекс може видати повну історію клієнта та контролювати його протягом усього його життєвого циклу. Якщо компанії цього буде недостатньо – завжди можна придбати розширений план з додатковим функціоналом.

SendPulse CRM

Багатоканальна платформа для широких маркетингових задач. Безкоштовні CRM модулі від SendPulse мають набір основних інструментів для відділу продаж. Серед них: управління лідами, масові розсилки, контроль виконання завдань та інші.

SendPulse простий у використанні. Має зрозумілий інтерфейс, який не викликає труднощів в користувачів. Головною особливістю пакета являється те, що розробники дають малому бізнесу безплатний модуль, який можна розширити в будь-який момент.

Flowlu

Хмарний сервіс у вигляді умовно безкоштовної CRM та модулю керування проєктами. Free-версія надає базові можливості: аналіз лідів, взаємодія з клієнтами та планування завдань.

Особливістю сервісу є керування усіма можливостями з одного місця. Flowlu гарно підійде малим компаніям на ранніх етапах заохочення аудиторії

Salesap

Ще один представник хмарних сервісів, впровадження CRM системи від Salesap надають користувачам доступ до ряду основних інструментів у сфері маркетингу. Комплекс має широкі можливості в плані налаштувань. Підтримує можливість інтеграції з іншим ПЗ. Цільова аудиторія – малі фірми.

StecRealty

Вузько орієнтоване ПЗ для ринку нерухомості. До базового пакета входять робота з лідами, планування розкладу відділу, звітність та аналіз збережених даних. Повний список можливостей представлений на сайті виробника.

Gincore

Безкоштовні CRM системи типу Gincore націлені на покращення комунікації між клієнтом та компанією. Trial версія має суттєві обмеження, проте дає потенційному власнику розуміння про можливості комплексу.
Базовий функціонал: керування лідами, поверхнева звітність, контроль активності клієнтів. Повний список можливостей і прайс – на сайт розробника.

RetailCRM

ПЗ орієнтована на сферу електронної комерції. Надає доступ до інструментів контролю продажу та сервісу споживача. Повний пакет дає більш глибоку аналітику клієнтської бази та деякі інші спеціалізовані інструменти.

Apptivo

Ефективний хмарний сервіс для налагодження зв’язків з клієнтами. Особливістю є інтегрований менеджер контактів з гнучкими налаштуваннями. Кожен інструмент має режим тонкого налаштування. Apptivo пропонує рішення для координації закупівлі, постачання та відстежування доставки продукції.

KeepinCRM

Українська система керування та автоматизації бізнес процесів. Пропонує комплекс «все в одному». Зрозуміла та доступна, інтеграція CRM із сайтом проста, програма адаптована під українські моделі підприємництва. Модулі від Keepin надаються тільки для одного користувача. При цьому зберігається доступ до регулярних оновлень ПЗ.

Perfectum

Українське ПЗ з можливістю обмеженого використання без плати. Пакет Retail включає керування замовленнями, облік, контроль закупівель та контрагентів, інтеграцію з маркетплейсами та багато інших інструментів. Якісний дизайн та простий інтерфейс економить час на підготовку користувачів. Фішкою Perfectum являється різноманіття готових інтеграцій з іншими цифровими продуктами.

Чому безкоштовна CRM не підходить кожному бізнесу

Безкоштовні CRM – це урізані версії повнофункціональних програмних продуктів. Щоб дати кінцевому користувачеві надійний, ефективний продукт, який забезпечує розв’язання поставлених задач, розробники витрачають час та власні інвестиції. В результаті продукт має окупитись.

В більшості випадків таке ПЗ позбавлене:

  • постійного сервісу зі сторони розробника;
  • можливості одночасної роботи декількох користувачів;
  • функціоналу, особливо вузькоспеціалізованого.

Головна проблема очікує власників в плані підтримки та захисту. План оновлень не передбачений розробником, тому кінцевий користувач позбавлений виправлень проблем в подальшій експлуатації ПЗ. Центри управління можуть стати об'єктом хакерських атак, тому варто мати захист.

Висновок

Безкоштовні CRM вигідні в обмеженій кількості ситуацій. Орієнтуйтесь на функціонал та кількість працівників, які будуть працювати з комплексом. В невеликих масштабах бізнесу free-версія стане оптимальною та підготує фірму до інтеграції повноцінної системи. Великим брендам варто відразу відмовитись від такої ідеї.

Замовити CRM - систему

Дякуємо! Ми Вам відповімо найближчим часом.
Введіть ваше імʼя
Введіть вашу пошту
Введіть ваш номер телефону
Введіть ваше запитання
Якщо вам потрібна CRM — замовте індивідуальну консультацію — напишіть нам у формі зворотного звʼязку.

TOP