loader

ERP vs CRM

Ми живемо в час, коли кожен клієнт важливий для бізнесу. Конкуренція стає ще жорсткішою, що впливає на управління та методи ведення справи. Фірма, яка не бере до уваги сучасні рішення, просто приречена на провал. В епоху цифрових технологій компанія має кілька ефективних інструментів для досягнення своїх цілей – системи CRM та ERP. Обидва комплекси призначені для оптимізації повсякденних процесів бізнесу, проте функціонально рішення мають вагомі відмінності.

Визначення CRM та ERP

Для того, щоб краще розуміти, чим відрізняється ERP від CRM, варто чітко пояснити суть кожного інструмента. 

CRM система – це комплекс програмного забезпечення, який керує всіма процесами компанії, пов’язаними з клієнтами та взаємодією з ними. Вона бере початок з ПО, призначеного для управління та автоматизації продаж (SFA). Через деякий час всі ці напрямки були об’єднані в єдине програмне забезпечення. 

Завдання, які повинна виконувати програма: 

  • Збір даних по клієнтам. Компанія повинна чітко знати свій ринок збуту, його інтереси та звички. CRM саме цим і займається: збирає, аналізує та впорядковує відомості стосовно покупців та їх активності на сайті, на соціальних сторінках бренду. 
  • Управління запитами. Програма в автоматичному режимі відстежує звернення аудиторії та сповіщає менеджерів про них. 
  • Організація маркетингової воронки. На основі збережених даних, компанія має змогу точніше настроїти маркетинг, відповідно до інтересів публіки. 

Важливе завдання системи – аналітика даних. Сюди входить аналіз продуктивності роботи фірми, потенційні проблеми зі збутом, ефективність маркетингу та інші пункти. Ці дані необхідні для збільшення продажі. 

Система ERP – це комплексна програма для моніторингу та планування діяльності компанії. Вона стала логічним продовженням MRP (планування ресурсів фірм). Основні завдання, які покладені на дану програму:

  • Фінансове управління. Система слідкує за активним бюджетом компанії, основними грошовими потоками тощо. В режимі реального часу програма згенерує фінансовий звіт, рахунок та інші фінансові документи. 
  • Організація керування етапами виробництва. ERP система здатна контролювати запаси виробництва, постачання матеріалів, планувати задачі та виконувати масу іншої роботи, без прямого втручання людини. 
  • Забезпечення складського обліку та звітності. 
  • Керування продажами. ERP рішення можуть відстежувати запити покупців та переводити їх на наступний етап виконання. 

Сучасні системи мають інтегровані комплекси для керування робочим персоналом – HRMS.

Чим відрізняються CRM та ERP

Порівняння систем не зовсім коректне, адже кожна програма індивідуальна у своєму призначенні. В їх основі закладена фундаментальна відмінність. CRM – це взаємодія з клієнтською базою компанії, а ERP являє собою рішення для автоматизації бізнес-процесів, фінансовий контроль та виконує масу інших задач. 

Різницю легко побачити у складі кожного продукту. Наприклад, деякі ERP системи можуть включати елементи, характерні для CRM продуктів. Проте останні рідко мають у своєму складі компонентів ERP.

Різниця CRM та ERP – таблиця порівняння

Критерій

ERP vs CRM

Головне завдання

Програма для покращення контакту клієнт – бізнес.

Організація автоматичного виконання процесів в компанії, фінансовий контроль.

Що вийшло на ринок раніше

ERP системи були розроблені значно раніше

З якими даними працює система

SCM (Supply Chain Management)

HRM

елементи CRM

Клієнтська база

Де використовується рішення

Бек-офіс

Фронт-офіс

Ціль використання системи

Оптимізація робочого процесу

Збільшення продажів

Орієнтація

Компанія

Клієнт

Що краще обрати CRM чи ERP

Система CRM потрібна, коли компанія орієнтована виключно на продаж. Тобто ключову роль в діяльності бізнесу відіграє саме відділ збуту продукції, вона допоможе знати все про клієнта. 

Різниця між ERP та CRM обумовлена тим, що система перша більш масштабна в своєму застосуванні. Її використовують, коли компанія потребує усестороннього моніторингу. Якщо ключовими елементами в бізнесі є цехи, виробничі відділи, логістичні центри та схожі об’єкти, ERP система – те, що необхідно.

Поєднання CRM та ERP та одному підприємстві

ERP/CRM системи мають багато спільних рис. Якщо дані рішення розглядати не окремо, а в комплексі, то можна знайти масу позитивних моментів для компанії. 

Сучасні ERP/CRM системи існують у складі ERP, оскільки вона ширша за охопленням. В такому випадку рішення дає важливу перевагу власнику – немає потреби інтегрувати сторонні продукти. Такі CRM/ERP комплекси готові до використання і не потребують модифікації. 

Програмні рішення від різних виробників також можуть об’єднуватись в комплекс. Проте варто зауважити: для грамотного впровадження єдиної системи CRM/ERP, власнику доведеться звернутись до досвідчених спеціалістів. Це завдання не з простих, а помилка на будь-якому етапі поєднання може привести до некоректної роботи всього ПЗ.

Вибір CRM/ERP під потреби Вашого бізнесу

ERP vs CRM – вибір залежить від моделі ведення бізнесу. Сюди можна віднести декілька критеріїв:

  • завдання фірми: продаж – CRM, забезпечення глибшого контролю підприємства – ERP;
  • бюджет на інтеграцію системи в бізнес-процеси – комплексні рішення значно підвищують цінник проєкту;
  • готовий продукт чи організація індивідуального програмного забезпечення. 

Звичайно, готові ПЗ значно економлять бюджет та час власника. Проте розробка персональної моделі програмного забезпечення – краще рішення. Зі збільшенням масштабів бізнесу, власник прийде до того, що питання ERP vs CRM більше не актуальне – їх потрібно об’єднувати. Якщо в перспективі заплановане розширення, розробка персональної системи стане перспективним рішенням на майбутнє. 

Зворотний зв'язок

Напишіть нам для консультації

Дякуємо! Ми Вам відповімо найближчим часом.
Введіть ваше імʼя
Введіть вашу пошту
Введіть ваш номер телефону
Введіть ваше запитання
TOP