Ми живемо в час, коли кожен клієнт важливий для бізнесу. Конкуренція стає ще жорсткішою, що впливає на управління та методи ведення справи. Фірма, яка не бере до уваги сучасні рішення, просто приречена на провал. В епоху цифрових технологій компанія має кілька ефективних інструментів для досягнення своїх цілей – системи CRM та ERP. Обидва комплекси призначені для оптимізації повсякденних процесів бізнесу, проте функціонально рішення мають вагомі відмінності.
Для того, щоб краще розуміти, чим відрізняється ERP від CRM, варто чітко пояснити суть кожного інструмента.
CRM система – це комплекс програмного забезпечення, який керує всіма процесами компанії, пов’язаними з клієнтами та взаємодією з ними. Вона бере початок з ПО, призначеного для управління та автоматизації продаж (SFA). Через деякий час всі ці напрямки були об’єднані в єдине програмне забезпечення.
Завдання, які повинна виконувати програма:
Важливе завдання системи – аналітика даних. Сюди входить аналіз продуктивності роботи фірми, потенційні проблеми зі збутом, ефективність маркетингу та інші пункти. Ці дані необхідні для збільшення продажі.
Система ERP – це комплексна програма для моніторингу та планування діяльності компанії. Вона стала логічним продовженням MRP (планування ресурсів фірм). Основні завдання, які покладені на дану програму:
Сучасні системи мають інтегровані комплекси для керування робочим персоналом – HRMS.
Порівняння систем не зовсім коректне, адже кожна програма індивідуальна у своєму призначенні. В їх основі закладена фундаментальна відмінність. CRM – це взаємодія з клієнтською базою компанії, а ERP являє собою рішення для автоматизації бізнес-процесів, фінансовий контроль та виконує масу інших задач.
Різницю легко побачити у складі кожного продукту. Наприклад, деякі ERP системи можуть включати елементи, характерні для CRM продуктів. Проте останні рідко мають у своєму складі компонентів ERP.
Критерій ERP vs CRM Головне завдання Програма для покращення контакту клієнт – бізнес. Організація автоматичного виконання процесів в компанії, фінансовий контроль. Що вийшло на ринок раніше ERP системи були розроблені значно раніше З якими даними працює система SCM (Supply Chain Management) HRM елементи CRM Клієнтська база Де використовується рішення Бек-офіс Фронт-офіс Ціль використання системи Оптимізація робочого процесу Збільшення продажів Орієнтація Компанія Клієнт
Система CRM потрібна, коли компанія орієнтована виключно на продаж. Тобто ключову роль в діяльності бізнесу відіграє саме відділ збуту продукції, вона допоможе знати все про клієнта.
Різниця між ERP та CRM обумовлена тим, що система перша більш масштабна в своєму застосуванні. Її використовують, коли компанія потребує усестороннього моніторингу. Якщо ключовими елементами в бізнесі є цехи, виробничі відділи, логістичні центри та схожі об’єкти, ERP система – те, що необхідно.
ERP/CRM системи мають багато спільних рис. Якщо дані рішення розглядати не окремо, а в комплексі, то можна знайти масу позитивних моментів для компанії.
Сучасні ERP/CRM системи існують у складі ERP, оскільки вона ширша за охопленням. В такому випадку рішення дає важливу перевагу власнику – немає потреби інтегрувати сторонні продукти. Такі CRM/ERP комплекси готові до використання і не потребують модифікації.
Програмні рішення від різних виробників також можуть об’єднуватись в комплекс. Проте варто зауважити: для грамотного впровадження єдиної системи CRM/ERP, власнику доведеться звернутись до досвідчених спеціалістів. Це завдання не з простих, а помилка на будь-якому етапі поєднання може привести до некоректної роботи всього ПЗ.
ERP vs CRM – вибір залежить від моделі ведення бізнесу. Сюди можна віднести декілька критеріїв:
Звичайно, готові ПЗ значно економлять бюджет та час власника. Проте розробка персональної моделі програмного забезпечення – краще рішення. Зі збільшенням масштабів бізнесу, власник прийде до того, що питання ERP vs CRM більше не актуальне – їх потрібно об’єднувати. Якщо в перспективі заплановане розширення, розробка персональної системи стане перспективним рішенням на майбутнє.
Напишіть нам для консультації
Ми використовуємо файли cookies для поліпшення роботи сайту. Залишаючись на нашому сайті, Ви погоджуєтеся з умовами використання файлів cookies.